Wir stellen vor …

Unsere neue Fremdsprachenassistentin

About me…

Mc Night_1I am Miss McKnight, I am 21 years old and I am from Plymouth in the south west of England.

I study German and Spanish at the University of Aberystwyth in Wales.

Universität

I am here working at Heinrich Heine Schule for 9 months in order to learn more about German life, culture and language.

My hobbies are reading, walking and watching German films, my favourite German film is Good Bye Lenin. In the future I would like to be a German and Spanish teacher because I love foreign languages and I would like more children to learn German. I am very happy to be here in Germany and I am looking forward to what the next 9 months have to bring.

Plymouth_Karte

 

Ich heiße Miss McKnight, ich bin 21 Jahre alt und ich komme aus Plymouth im Süd-Westen von England. Ich studiere Deutsch und Spanish an der Universität von Aberystwyth in Wales.

Ich arbeite hier an Heinrich Heine Schule als Fremdsprachenassistentin und wohne hier für 9 Monate, um die deutsche Leute, Kultur und Sprache zu lernen.

Meine Hobbies sind Lesen, Laufen und deutsche Filme zu sehen. Mein Lieblingsfilm ist Good Bye Lenin. In der Zukunft möchte ich Fremdsprachenlehrerin sein, weil ich Fremdsprachen liebe. Ich möchte dazu beitragen, dass mehr britische Kinder Deutsch lernen.

Mc Night

Welcome, wir heißen Sie, Miss McKnight, ganz herzlich bei uns willkommen!